Sponsors 2018

Streek Food Festival bezoekers hebben een passie voor eten en met name streek- en biologische producten van eerlijke producenten. Ze hebben een voorliefde voor de goede dingen van het leven en een grote mate van belangstelling voor het ontdekken van nieuwe producten en ervaringen. Vanwege het niveau van de deelnemers en de optredens/workshops, bekende chefs en wijnhuizen, wordt het event tevens bezocht door professionals uit de branche.

Verwachte profiel van de Streek Food Festival bezoeker:

  • Leeftijd tussen de 25 – 65 jaar oud., eventueel met hun kinderen of kleinkinderen
  • Gemiddelde leeftijd is ongeveer 36
  • 60% vrouw – 40&% man
  • 60% getrouwd of samenwonend
  • 85% particulier – 15% professional
  • 90% is lid van social network/online community
  • 94% geeft koken en food op als een van de top 3 interesses

 

Verwacht aantal bezoekers: 4000

Streek Food Festival voert een intensieve marketingcampagne die effectief een groot, interessant en goed spetterend publiek trekt. Door de mediapartners deals het adverteren in onder andere verschillende publieksbladen en lokale kranten, het promoten van het evenement door de deelnemers, sponsoren en via social media wordt er een ware “buzz of excitement” gecreëerd rondom het Streek Food Festival.

De onderdelen van deze campagne:

  • Gerichte, 3 maanden durende campagne
  • Advertentiecampagnes in tijdschriften en lifestyle magazines over eten in het algemeen
  • Uitgebreide online presentatie op Streek Food Festival website, Facebook, twitter en Flickr
  • Vermelding op evenementenkalenders, culinaire websites plus websites voor toerisme
  • Direct mailing
  • Huis aan huis verspreiden van flyers
  • Uitgebreide postercampagne in Edam e.o.
  • Promotie via horeca en winkeliers in Edam e.o.